În perioada 14-26 martie am implementat în Slănic Moldova schimbul de tineri REPUTATION, al treilea proiect internațional implementat de ADA în 2022. Proiectul REPUTATION a fost finanțat prin programul Erasmus+ și a adus împreună 36 de tineri si 6 lideri de grup din Albania, Armenia, Italia, Romania, Turcia si Ucraina.
Reputation a fost dezvoltat la initiativa voluntarilor organizatiilor partenere, care au identificat nevoia echiparii tinerilor cu competente sociale si digitale pentru combaterea antigypsyismului. Dorim ca in toate comunitatile in care lucram, nivelul atitudinilor si actiunilor negative impotriva comunitatii rome sa scada, comunitatea sa fie mai incluziva si informata, iar tinerii sa aiba competentele necesare pentru a contribui in acest sens.
Astfel, proiectul REPUTATION a urmărit:
- Combaterea fenomenului de antigypsysm prin echiparea tinerilor cu abilități digitale, culturale și de activism pentru drepturile omului, inițiativă și motivație de a lua măsuri împotriva discriminării și a știrilor false despre comunitatea de romi.
- Îmbunătățirea percepției asupra comunității rome prin implicarea tinerilor în inițierea și desfășurarea de campanii de conștientizare pentru a informa tinerii și comunitățile locale despre provocările romilor și pentru a promova demnitatea, drepturile omului, solidaritatea, acceptarea toleranței nediscriminarea, diversitatea culturală, etnică, prin instrumente vizuale (inclusiv scurtmetraje și cărți ilustrate) în timpul implementării proiectului.
- Creșterea gradului de încredere, înțelegere, acceptare, toleranță și deschidere față de comunitatea romă în rândul tinerilor.
- Dezvoltarea competentelor de media literacy, a abilităților digitale și a responsabilității sociale în rândul participantilor.
Beneficiarii directi ai proiectului au fost un numar de 36 de tineri si 6 lideri de grup din 6 tari. Tinerii participanti au fost studenti, tineri NEET si tineri care se confrunta cu discriminarea (printre care si tineri romi) cu varsta cuprinsa intre 19 si 30 de ani, voluntari in cadrul organizatiilor partenere sau tineri din comunitatile in care lucreaza partenerii, interesati de temele abordate in cadrul proiectului, a caror nevoi de invatare au fost relevante in raport cu obiectivele de invatare ale proiectului. Mobilitatea a fost un cadru de invatare de calitate, bazat pe nevoile de invatare pe care tinerii ni le-au exprimat in prealabil. Cu ajutorul proceselor de educatie nonformala, am reusit sa adaptam sesiunile astfel incat tinerii sa poata explora in amanunt subiectele abordate, in functie de nevoile si interesele lor.
Proiectul REPUTATION a fost finanțat de către Uniunea Europeană prin programul Erasmus+.